Open Imkerijdag

Op 9 juli jl. was de Landelijke Open Imkerijdag. Ook Imkersvereniging Doesburg e.o. had haar poorten op deze mooie dag geopend om bezoekers te ontvangen.

Er was een ruime belangstelling voor de Bijentuin en in de Bijenweide. De imkers hebben verteld over de honingbij en andere insecten, het nut van de bij voor mens en natuur en zij hebben de stallen laten zien waar de kasten en de korven staan.  Natuurlijk heeft iedereen ook honing geproefd: Nederlands en Portugese honing.

Eén van de bezoekers was een journalist van de Gelderland. Zijn verhaal vindt u hier.  Een kleine correctie op artikel in de Gelderland: niet vijftien, maar meer dan vijftig volken van Imkersvereniging Doesburg e.o.zorgen jaarlijks voor de bestuiving van de fruitbomen van een fruitteler.

Wie deze dag gemist heeft kan altijd op de tweede zaterdag van de maand tussen 9:00 en 12:00 uur de Bijentuin en Bijenweide bezoekers. Dan zijn er imkers die u graag rondleiden en vertellen over de honingbij.

img_3412       img_3398 img_3396        img_3403 img_3404-2