Het ontstaan van de Bijenweide

Het terrein is in december 2011 schoongemaakt en er is een poel gegraven.

Tijdens de NL Doetdag van 2012 hebben leden van de Rotary Doesburg en de imkers het kale terrein omheind met palen en draad

Op de Nationale Boomfeestdag van 21 maart 2012 hebben alle leerlingen van de groepen 7 van de Doesburgse basisscholen 11 fruitbomen en tientallen struiken en boompjes geplant voor de heggen, struweelhaag en het vogelbosje.

De officiële opening van de Bijenweide op 15 september 2012 werd verricht door wethouder H. Westra en de heer R. Roobaard (Rotary Doesburg) door het wijd open zetten van een robuust eikenhouten hek, een geschenk van Rotaryclub Doesburg.

Sponsoring is gekregen uit het Coöperatiefonds van de Rabobank Graafschap-Midden.

Geld voor gereedschap is gefinancierd uit de prijs toegekend bij de prijsvraag van Univé Oost met het thema ‘Groen’.

Na een succesvolle wervingsactie in 2013 wordt het terrein nu onderhouden door een acht tot tien vrijwilligers (en imkers). In het hoogseizoen wordt er elke woensdagmorgen gewerkt. Ze snoeien, planten en houden het gras kort, soms met de zeis en anders met de grasmaaier.

Stichting Doesburgse Bijenweide

De inrichting van het terrein

Donateurschap