Adopteer een bijenvolk!

Bij Imkersvereniging Doesburg e.o. is vrijdag jl. het eerste adoptiecertificaat uitgedeeld. De eerste adoptanten in Doesburg zijn Suzanne Maessen en Hugo Kruk. Zij ontvingen uit handen van de voorzitter van Imkersvereniging Doesburg e.o. hun certificaat. Met dit nieuwe initiatief wil de vereniging een bijdrage leveren om meer mensen actief te betrekken bij de imkerij. Belangstellenden kunnen een bijenvolk adopteren en op die manier de vereniging steunen. De opbrengst wordt gebruikt om de verenigingsvolken in stand te houden en nieuw materiaal aan te schaffen. Zo levert U een bijdrage aan de instandhouding van de Bijenhouderij in Nederland.  U ontvangt een certificaat en de nieuwsbrief van de vereniging. Bovendien krijgt U bij een goede opbrengst 4 potjes honing van uw eigen adoptievolk. Ook kunt U de ontwikkeling van uw volk gedurende het jaar volgen. Ervaren imkers nodigen U uit om, als U dat wilt, belangrijke gebeurtenissen in het bijenjaar mee te maken.

Suzanne en Hugo ontvangen het adoptiecertificaat van de voorzitter

Gerrit en Harry ondertekenen het certificaat.

Ook Gerrit en Harry ondertekenen het certificaat.

Suzanne en Hugo bij hun volk.

Om de bijenstand te bevorderen zijn ook nieuwe imkers nodig. Als U belangstelling heeft kunt U onder begeleiding van een ervaren imker oriënterend imker worden. Als U daarna besluit een beginnerscursus Bijenhouden te gaan volgen bent U voldoende toegerust om zelf enkele volken te nemen. Het is een prachtige hobby, die je ogen opent voor veel facetten in de natuur en die bovendien heel belangrijk is voor het in stand houden van de voedselketen.