Activiteiten

– Elke tweede zaterdag van de maand bent u van 9.00 tot 12.00 uur harte welkom tijdens onze inloopochtend. U kunt dan onze bijenstand bekijken in de Bijentuin aan de Panovenweg (geen huisnummer) in Doesburg (postcode 6984 AK).

– op 14 juli 2018 is de Landelijke Open Imkerijdag. 10.00 en 16.00 uur laten we graag onze bijenstand zien, vertellen we over bijen en bijenhouden, kunt u honing proeven en kopen. Locatie: De Bijentuin aan de Panovenweg 2 in Doesburg.

Donateurschap

Als u Imkersvereniging Doesburg e.o. financieel wilt steunen kunt u donateur worden van onze vereniging voor een minimaal bedrag van € 10,00  per jaar.

We houden u door middel van een digitale nieuwsbrief op de hoogte van de ontwikkelingen op onze bijenstand De Bijentuin en de activiteiten die wij ondernemen.

Verder bent u natuurlijk welkom op onze maandelijkse inloopochtenden, de jaarlijkse Open Imkerijdag ( 14 juli 2018) en op de aparte donateur avond die we organiseren, voor een minimaal aantal van  tien donateurs.

Uw bijdrage gebruiken we voor de instandhouding van de verenigingsvolken.

Maandelijkse inloopochtenden

Elke tweede zaterdagmorgen van de maand zijn onze leden aan het werk in de bijenstand en op het terrein van de Bijentuin.

U bent dan van harte welkom om te komen kijken, honing te proeven onze producten (honing en kaarsen) te kopen, of u te oriënteren op het bijenhouden. Wij voorzien u graag van informatie.

In 2018 zijn dat nog de volgende data: 12 mei, 9 juni, 14 juli (tevens Landelijke Open Imkerijdag), 11 augustus, 8 september, 13 oktober en 10 november. In december is er geen inloopochtend.

Adopteer een volk

Voor een bedrag van € 40,00 kunt u een bijensvolk adopteren voor één jaar. Uw naam komt op de kast te staan en u wordt uitgenodigd om het werk van de imker gedurende het bijenjaar op belangrijke of interessante momenten mee te maken. Ook krijgt u – bij een gunstige ontwikkeling en oogst – 4 potjes honing van dit adoptievolk.

Verder zijn alle faciliteiten van het donateurschap ook voor u geldig: digitale nieuwsbrief, maandelijkse werkochtenden en de toekomstige donateursavond.