Stichting Doesburgse Bijenweide

De Stichting Doesburgse Bijenweide is op 23 januari 2012 opgericht op initiatief van  Imkersvereniging Doesburg e.o.

De Stichting heeft als doel bijen en andere bestuivende insecten een beter leefmilieu bieden. Zij doet dit door het stuk grond naast de Bijentuin van Imkersvereniging Doesburg e.o. (5000 m2 ) aan de Panovenweg aantrekkelijk te maken voor insecten, vogels en amfibieĆ«n door het planten, zaaien en onderhouden van gewassen.

Ontwerp van Landschapsbeheer Gelderland in opdracht van de gemeente Doesburg met hagen, heggen, poel, boomgaard en vogelbosje.

In de afgelopen jaren is het kale stuk grond uitgegroeid tot een gevarieerd terrein. Samen met de imkers wil de stichting de Bijenweide gebruiken voor het geven van voorlichting en educatie aan belangstellenden met betrekking tot het belang van bijen en andere bestuivende insecten voor mens en dier. Bezoekers zijn welkom op de paden en zonder hond.

Het ontstaan van de Bijenweide

Inrichting van het terrein