St. Doesburgse Bijenweide

De Stichting Doesburgse Bijenweide is op 23 januari 2012 opgericht op initiatief van  Imkersvereniging Doesburg e.o.

De Stichting Doesburgse Bijenweide heeft als doel bijen en andere insecten een beter leefmilieu bieden. Zij doet dit door het stuk grond naast de Bijentuin van Imkersvereniging Doesburg e.o. (5000 m2 ) aantrekkelijk te maken voor insecten, vogels en amfibieĆ«n door het planten, zaaien en onderhouden van gewassen.

Landschapsbeheer Gelderland heeft voor dit terrein een plan gemaakt en de provincie Gelderland heeft subsidie verleend. Na aanleg in 2012 wordt het nu onderhouden door vrijwilligers. In het hoogseizoen zijn de vrijwilligers elke woensdagmorgen aan het werk op het terrein. Buiten het hoofdseizoen ligt de frequentie lager.

Gedurende het jaar kunt u op diverse markten (Koningsdag, Aspergehapjesdag, Open Kwekerijdagen Bingerden, Landelijke Open Imkerijdag, Doesburgse Kerstmarkt) waar we samen met Imkersvereniging Doesburg e.o. staan, onze zelfgemaakte kruidenzalf en bijenwasdoek kopen.

De Bijenweide (niet de Bijentuin van de imkervereniging) is vrij toegankelijk voor wandelaars. Honden zijn niet welkom.