Open Imkerijdag op zaterdag 8 juli 2023 in Doesburg

Op zaterdag 8 juli 2023 houden in heel Nederland imkersverenigingen Open Huis. Ook
Imkersvereniging Doesburg e.o. zet haar poort open. Tussen 10:00 en 16:00 uur bent u van harte welkom in de Bijentuin. Ook de Bijenweide is dan toegankelijk. De Bijentuin en de Bijenweide liggen naast elkaar aan de Panovenweg 2 in Doesburg.  Dit is vlakbij de Hoge Linie van Doesburg.

We vertellen graag over onze boeiende hobby. Hoe belangrijk bijen zijn voor onze natuur en wat er zoal komt kijken bij het houden van bijen. Er is een doorzichtige bijenkast en de imker kan u de bijen in een korf laten zien. We laten u ons mooie insectenhotel en de kruidencirkel zien. U kunt rond lopen in de Bijenweide en uitleg krijgen over de planten die er staan. In de slingerruimte legt de imker uit hoe het slingeren van honing in z’n werk gaat.

Natuurlijk kunt U ook honing proeven en kopen.

Voor de kinderen is er het bijenspel en de mogelijkheid om zelf een insectenhotel te maken.

De toegang is gratis. We schenken koffie en thee met een honingkoekje. Graag tot zaterdag juli 2023.