Open Imkerijdag in Doesburg op13 juli 2019

Bijna wekelijks zijn ze in het nieuws, de honingbijen en de wilde bijen en insecten. Hun wel en wee gaat ons aan het hart, vooral nu overduidelijk is dat ze in hun bestaan bedreigd worden en daarmee indirect ook onze voedselvoorziening gevaar loopt. Wilt u meer weten van de boeiende wereld van de bijen en het reilen en zeilen in een bijenvolk? De bijen eens van dichtbij bekijken? Rondkijken bij een imker en hem of haar van alles kunnen vragen? Dat kan op zaterdag 13 juli op de bijenstand van de Imkersvereniging Doesburg e.o. (Panovenweg 2, bij de Hoge Linie van Doesburg). Van 10.00 tot 16.00 uur vertellen we U graag alles over het leven van deze prachtige en nuttige insecten. Ook is er honing om te proeven. Kinderen kunnen het bijenspel spelen.

Naast de bijenstand is de Doesburgse Bijenweide en hier kunt u  genieten van de vele bloeiende bloemen. Bij de Bijenweide is extra aandacht voor bloemen en insecten.

De toegang is gratis. We schenken koffie en thee met een honingkoekje, voor de kinderen is er limonade. Graag tot zaterdag 13 juli.