Een bijenvolk adopteren

Een paar jaar geleden heeft Corry Crooy voor de website van de Schaakclub een verhaal geschreven over de hobby van Albert Lebbink, een van hun leden. Albert is ook lid van imkersvereniging Doesburg e.o. en het artikel voor de schaakclub ging over bijenhouden. Corry en haar man Joop hebben ook een bijenvolk geadopteerd. Ook over hun beweegreden en hun bezoek aan de Bijentuin en Bijenweide gaat het, door Corry geschreven, artikel.

De Bijentuin in Doesburg

Joop en ik wonen al zo’n 40 jaar in Doesburg en in onze arrogantie denken we dat we aardig op de hoogte zijn van hetgeen in en rond ons stadje gebeurt. Niets is minder waar! In één van de Regiobodes van augustus zag ik een foto van Albert Lebbink staan in zijn hoedanigheid als voorzitter van de Doesburgse imkervereniging. Een jong koppel had een bijenvolk geadopteerd. Mijn belangstelling was gewekt. Voor het hele verhaal klik hier.